24/9/08

barrejar country amb hip hop sense fer el ridícul

Cada cop és més difícil trobar música original. I la sorpresa encara és més gran quan es barregen estils tan aparentment diferents com el country i el hip hop, amb resultats que no siguin ridículs o lamentables.

Però de sobte et trobes un personatge com Rench, un cantautor i productor establert a Nova York amb arrels en el honky tonk, però també en el hip hop i el trip hop. D’ell han dit que "crida l’esperit de Gram Parsons, Otis Redding, KRS-ONE, Dolly Parton, Nina Simone, Willie Nelson, Missy Elliott i Johnny Cash".

Al seu voltant, Rench ha reunit un grup de col·laboradors que inclou virtuosos instrumentistes de country (violí i pedal steel), rappers de l’underground novaiorquès, i un espectacular DJ, Simple Simon (a la foto inferior), conegut com The Scratch Cowboy.

La música de Rench barreja els samples de bateria, la tristesa de la pedal steel, els malabarismes del scratch, les versions de Gram Parsons i el rap, en una barreja irresistible i inèdita.

Rench ha gravat un àlbum amb el seu nom, Life In Mean Season (2006), però té altres projectes paral·lels, com Gangstagrass (on barreja samples de bluegrass amb rappers, i que es pot descarregar sencer en aquesta pàgina), Elkhorn Riders (trip hop amb remescles de clàssics i les veus de The Lonesome Sisters), o B-Star (un altre combinat de country i hip hop).

A la web de Rench hi ha informació sobre tots aquests projectes, i a més es poden descarregar temes inèdits en aquesta pàgina.

Aquí podeu veure Rench interpretant una versió del Cash On The Barrellhead de Gram Parsons en un concert a Brighton (Anglaterra) de 2007, amb la col·laboració de Eminemmylou, l’autoanomenada reina del hip-hopry:



I aquí una jam instrumental on es barregen pedal steel, violí i scratch solistes al Take Root Festival de Groningen (Holanda), també el 2007:



I aquí tenim DJ Simple Simon amb la seva versió del clàssic Crazy de Patsy Cline barrejat amb el Crazy de Gnarles Barkley: