8/8/08

do you know what it means to miss New Orleans (3)

Un altre tòpic que no podia faltar en la meva visita a Nova Orleans era el viatge en el vaixell de vapor o steamboat, com li diuen.

Així que em vaig dirigir al port de la ciutat per a agafar el Natchez (així s’anomena aquest). Abans de res, cal explicar que muntar en aquest vaixell no és com passejar en una golondrina del port de Barcelona, sinó que és més semblant a agafar el ferri per a anar a Palma de Mallorca. No es tracta només de les dimensions de l'andròmina, sinó que la magnitud la perceps quan navegues pel Mississippi.

Personalment, la meva idea dels rius era molt diferent, vull dir la típica del rierol en el qual pots veure ambdues ribes i tot sembla molt a mà. Però quan veus el Mississippi... això és un mar, més que un riu. De sobte entens per què ha generat tanta literatura i tanta música, entens l'essència del blues, perquè això no és un simple riu.

I ara, després de la tragèdia de 2005, entens millor el dany que va poder provocar un riu com aquest en desbordar-se.

A la imatge superior, una de les xemeneies del Natchez en ple viatge, i a sota, el bitllet d'entrada. Per cert, que com si muntessis en una atracció, en pujar al vaixell et fan una d'aquelles fotos que després emmarquen i et venen a un preu desorbitat. Reconec que vaig caure-hi, però el meu pudor m'impedeix reproduir-la aquí.

En una altra fase del mateix viatge, quan vaig anar a Memphis, vaig tornar a veure el Mississippi, però allí no semblava tan amenaçador.