6/4/08

t’equivoques de freak, Doctor Maligno

Fa dies vaig enviar al suplement QuèFem? de La Vanguardia una queixa al voltant de la pel·lícula Naina, un remake de la xinesa Gin Gwai del qual no es parlava en cap de les crítiques al recent remake nord-americà The Eye. Ja vaig explicar el cas en aquestes mateixes pàgines, així que no em repetiré.

Divendres passat el citat suplement del diari va publicar la meva carta i, com era d’esperar, al qui responia – un personatge que s’amaga darrera l'"original" pseudònim de Doctor Maligno – li va faltar temps per qualificar-me de "fan fatal del cine de terror actual, una d’aquestes ments enciclopèdiques al límit de la pulsió friki."

Un moment. Pareu les màquines! Accepto que sóc un freak, molt més del què la gent es pensa, i de moltes coses, però en cap cas del cinema oriental de terror. No he vist ni les pel·lícules originals ni els seus remakes, ni m’interessen. Com ja vaig explicar, el fet que veiés Naina va ser casual, en una nit fent zapping mentre esperava la programació eròtica de Localia.

Per tant, estimat Dr. Maligno, siguis qui siguis darrera aquest absurd pseudònim, la meva queixa no era la d’un fan fatal del cinema de terror xinés, sinó la d’un periodista i un lector que s’emprenya quan el que llegeix és imprecís, erroni o incomplert. I és que del rigor periodístic sí que en sóc, de freak.

I per cert, Maligno, des d'aquí et recomano que et llegeixis el meu article sobre les recents cagades publicades als diaris que abans he citat per comprovar com n’és de cert, això.